Nejvyšší čas vypadnout

Knihu koupíte v 3 e-shopech od 327 Kč

Kosmas.cz
403 Kč
Skladem (dodání do 1 dne)

Booktook.cz
327 Kč
Není skladem

Knihy-dobrovsky.cz
401 Kč
Není skladem

Krátký popis
Když dojde k tragédii, lidé vždy hledají vysvětlení. Po střelbě na střední škole v Edinburghu, jsou některé okolnosti jasné okamžitě. Ví se, KDO STŘÍLEL: student školy Ryan Summers. Ví se, KDY A JAK SE TRAGÉDIE ODEHRÁLA. Jediné, co neví nikdo kromě vraha, je PROČ? TŘI ŽENY nedokáží žít s tím, že by se odpověď nenašla. POLICISTKA Helen Birchová, pověřená – hned v první den působení v novém místě – vyšetřováním případu. MATKA PRVNÍ ZASTŘELENÉ DÍVKY Ishbel Hodgekissová se snaží zjistit, co se vlastně odehrálo, protože jí to snad pomůže, aby se vyrovnala se svým zármutkem. VRAHOVA MATKA Moira, která nedokáže pochopit, jak její syn, plod z jejího těla, mohl chladnokrevně připravit a spáchat mnohonásobnou vraždu. Jenže během jejich až posedlého úsilí o nalezení odpovědi, kdy neustává tlak bulvárních médií, jejichž paparazzi se neodbytně hemží kolem, se objevují nečekaná rodinná tajemství a protichůdná odhalení a PRAVDA SE ZTRÁCÍ JAKOBY V MLZE… Jediné, co vědí: Dopoledne kolem 8:30 vejde Summers do jídelny školního kampusu. Přistoupí ke stolu devatenáctileté Abigail Hodgekissové, která tam je se svým přítelem a pěti dalšími studenty (Hodgekissová studuje herectví a umělecký přednes). Po krátkém rozhovoru s budoucí obětí vytáhne Summers revolver a Z BEZPROSTŘEDNÍ BLÍZKOSTI HODGEKISSOVOU ZASTŘELÍ. V TÉ CHVÍLI SE ROZPOUTÁ PEKLO. VRAH ZABIJE JEŠTĚ DALŠÍCH DVANÁCT STUDENTEK, A POTOM SÁM SEBE…
Výběr knih vydavatele Leda

Naše tipy


Hubert Wolf přistupuje k problematice celibátu z historického hlediska a vychází z toho, že Nový zákon se pro celibát nijak nevyslovuje; proto postoj církve od raného středověku prochází četnými proměnami: od akceptování manželského svazku přes omezení sexuálního styku manželů v souvislosti s přijímáním svátosti a přes přijetí skutečnosti, že východní křesťanské církve kněžím sňatek povolují, až k definitivnímu utužení celibátu, jež spadá do 19. století, respektive na přelom 19. a 20. století. Vedle církevně-ekonomických důvodů – nejsou-li potomci, nemá kdo dědit – nachází Wolf další zdroje celibátu jednak v židovských předpisech týkajících se čistoty, jednak v pozdní antice, zejména u stoiků a u gnostiků s jejich dualismem hmoty a ducha. Tento asketický ideál však podle něj není s postavou Ježíše vůbec v souladu. Vedle řady historických aspektů autor rozebírá i aktuální problémy související s celibátem, jako je nedostatek kněží a enormní množství případů sexuálního zneužívání. Autor jednoznačně usiluje o seriózní a vyvážený přístup, zároveň však nezastírá vlastní postoj k celé problematice, který charakterizuje název poslední kapitoly: „Starý systém končí“.